.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در تخصصی ترین مرکز درمانی مازندران چه خبر است ؟!
« کلینیک طوبی » ساری هم تعطیل نیست و هم تعطیل است !
شمال نیوز : پزشکان و کادر درمان همیشه آماده کمک به مردم هستند و در بحران کرونا نشان دادند تا پای جان در کنار مردم هستند اما این مسئولان بهداشت و درمان هستند که باید با تصمیمات درست بزرگترین دغدغه مردم که حوزه سلامت است را درک کنند .....
« کلینیک طوبی » ساری هم تعطیل نیست و هم تعطیل است !

شمال نیوز : درحالی که بسیاری از مشاغل پس از هفته ها تعطیلی با رعایت پرتکل های بهداشتی آغاز بکار و فعالیت نموده اند و برخی دیگر نیز برای رفع نیاز خود و نیز رفع نیاز مردم در تقلای بازگشایی مشاغل با رعایت نکات مهم بهداشتی می باشند اما یکی از مهمترین قشر جامعه ، که بیشترین نیاز مردم به آنها وجود دارد با بی تدبیری مسئولان مربوطه از شروع فعالیت بازمانده اند و در این بین بدلیل اینکه عموما این قشر فرهیخته از تمکن مالی خوبی برخوردارند ، این مردم هستند که از خدمات آنان محروم شده و آسیب می بینند .

 

در این میان برخی مراکز درمانی و تخصصی که نامشان بر تارک بهداشت و درمان استان می درخشد و از سال های دور به جهت حضور متخصصان برجسته و دانشگاهی محل رجوع مردم به شمار می روند نیز در کمال تعجب همچنان تعطیل و نیمه تعطیل  می باشند و موجی از اعتراض شدید مردم را بدنیال داشته است .

 

کلینیک فوق تخصصی طوبی در مرکز استان ، یکی از این مراکز است که نام عریض و طویلش بعنوان پیشانی ارائه خدمات پزشکی برتر و بی نظیر در کشور به نفس نفس افتاده ، آنچنانکه برای خالی نبودن عریضه تعدادی از همکاران خدمتگزارو  طبیبان را چند دقیقه ای و چند ساعتی وارد طوبی نموده تا نگویند طوبی تعطیل است !

 

واقعیت این است که این روزها « کلینیک طوبی » هم تعطیل نیست و هم تعطیل است ! یعنی شاید درهای آن باز است اما خدمات دهی به شدت محدود و یا حتی در حد تعطیلی است . بسیاری از پزشکان متخصص حضور ندارند و ....

 

با مراجعه به سیستم نوبت دهی در خواهی یافت که بسیاری از تخصص ها قابل نوبت گرفتن نیست . بررسی میدانی خبرنگار شمال نیوز نشان می دهد درمانگاه های درد، ریه، داخلی، عفونی، پوست، طب ورزشی و سونوگرافی  کاملا تعطیل است و سایر درمانگاه‌ ها هم که پیش از این ، در هفته سه تا ۵ روزفعال بودند ، فقط یک روزو آن هم  تعداد محدود بیمار را  پذیرش می نمایند ! از سویی آزمایشگاه کلینیک هم  بیماران خارج از طوبی را پذیرش نمی کند .

 

انگار به زعم مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، همینکه دراین کلینیک استراتژیک درمانی استان  باز است و چند نفری در رفت و آمد هستند کافیست ؟!

 

کلینیک طوبی که روزگاری قلب طپنده درمان کشور بود و چشم امید دردمندان نه تنها شرق و غرب استان بلکه استان‌های همجوارمانند گلستان و سمنان و گیلان بود با سوت و کور بودن ، خود دردی دیگر بر تن رنجور بیماران شده است ..

 

چه به روز کلینیک طوبی آمده  ؟!

 

این کلینیک ، بجای آنکه در چنین روزهایی ، نقش کاهنده آلام و درد مردم باشد و  با حضور پزشکان خادم و ایثارگر آن که چشم امید مردم بودند ، در این روزهای حساس خدمات رسانی مطلوب تر نمایند اما ....

 

خبرنگار ما در همین ارتباط با برخی  پزشکان تماس گرفته و درخواست معاینه در طوبی را می نماید که پاسخ می‌ شنود که « هنوز مدیران کلینیک اجازه مجدد طبابت در طوبی را نداده اند ! اما هرجایی بخواهید به دیدارتان میآیم » و این یعنی کادر درمان وبسیاری از پزشکان دغدغه های درمان مردم را دارند ولی همچنان حلقه مفقوده ، برخی مدیریت ها و تصمیمات نسنجیده می باشد که مردم را این روزها از خدمات لازم پزشکی محروم کرده است .

 

پزشکان و بیماران طوبی همچنان در آرزوی دیدار یکدیگر و بازگشایی طوبی  و ناچار در پی محل دیگر برای ادامه درمان بیماران هستند و اما مدیران دانشگاه علوم پزشکی و این کلینیک همچنان در ترس کرونا ویروس !

 

کاش مدیران تصمیم ساز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و کلینیک طوبی کمی دلسوزی و شجاعت  پزشکان طوبی را داشتند و نیز کمی بیشتر با درد و نیاز بیماران به طبیبانشان آشنا بودند .
آنچه نمی توان این روزها باور کرد اینکه  یک مرکز تخصصی بزرگ با سابقه ای درخشان و پزشکانی بی نظیر و کادری موفق دراین شرایط حساس در پایین ترین سطح خدمات رسانی باشد و نتواند با رعایت پرتکل های بهداشتی به وضعیت گذشته بازگردد اما بسیاری از مشاغل با رعایت شرایط بهداشتی ، خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند . آیا این چیزی جزبی تدبیری برخی مدیران در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد ؟ !

 

ای کاش برخی مدیران مرتبط هم همچون بسیاری از کادر درمان استان که این هفته ها عاشقانه در کنار مردم و در خط مقدم مبارزه با کرناویروس قرار داشته و دارند و مردم نیز عاشقانه آن ها را دوست می داارند ، مسئولانه تر به این مهم توجه کنند .

 

پزشکان و کادر درمان همیشه آماده کمک به مردم هستند و در بحران کرونا نشان دادند تا پای جان در کنار مردم هستند اما این مسئولان بهداشت و درمان هستند که باید با تصمیمات درست بزرگترین دغدغه مردم که حوزه سلامت است را درک کنند .

 

کلینیک طوبی را با همه ظرفیت و با رعایت پرتکل های بهداشتی مجددا راه اندازی کنید . مردم انتظار دارند کلینیک طوبی با توجه به پرتکل های بهداشتی ، با تمام ظرفیت مثل گذشته خدمات رسانی نماید .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دکتر 9 ارديبهشت 1399
آنوقتی که رئیس دانشگاه غیر بومی و ناآشنا با فضای استان را آوردند باید فکر اینجا را می کردند . طوبی شناسنامه درمانی مازندران است و باید با همه قدرت کار کند . به خدا پزشکان عاشق خدمت به مردم هستند
پاسخ ها به این نظر
بیمار 9 ارديبهشت 1399
آفرین
حسن 9 ارديبهشت 1399
با توجه به وضعيت بيماري كرونا ، بايد سيستم نوبت دهي همراه با ماسك و تجهيزات شخصي در ورودي بدهند تا جلوي اجتماع را بگيرند . باز شدن طوبي محل تجمع مي باشد . شك نكنيد كلوني جديد ايجاد خواهد شد.
نا شناس 9 ارديبهشت 1399
سلام علیکم.
چه ربطی به غیربومی بودن داره عزیز دلم. پس الان این همه مازندرانی های عزیز در سایر استانها مدیر و معاون و مدیرکل و ریس و پزشک.....هستند باید به این عزیزان بگن شما غیر بومی هستین.
جهانی بیندیشیم
همه جای ایران سرای من است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.